lørdag 20. juli 2019

Fullt kaos en uke før vi drar jorden rundt



Akkurat nå er det kaos i hodet, og sommerfugler så store som ørner som flakser rundt i magen, for i morgen er det kun EN uke til vi setter oss på toget, og turen vår jorden rundt er i gang.

Vi er så spente på eventyret som ligger foran oss, at vi knapt kan vente med å komme i gang. Ting spinner så fort rundt i hodet at jeg noen ganger tenker at det er ny verdensrekord i tanke-tenking jeg holder på med.

Mer kaos

Det er forresten ikke bare i hodet det er kaos. Vi har allerede leid ut huset, så nå bor vi hos mine foreldre i Asker. De som vanligvis har det så ryddig og pent...vel, jeg er glad de nå er på hyttetur med guttene våre i Narvik....

For jeg tror fadern spesielt, hadde fått lettere hjerteattak av å se hvordan det ser ut her nå!

Vi har nemlig spredd alt vi har av eiendeler godt ut over leiligheten! For den uinnvidde ser det kanskje ut som kaos, men jeg lover at det er litt system i galskapen...

Et sted ligger det som skal pakkes ned i guttenes små ryggsekker, et annet sted ligger det vi voksne skal ha i våre småsekker. På hele stuegulvet ligger alt av klær og utstyr som skal ned i de to bagene vi skal ha med oss.

For å få oversikt over hva vi skal ha med oss, har vi altså spredd alt utover gulvet. Det har vært nyttig, for vi har allerede sett at det er noe vi hadde pakket dobbelt, eller andre ting som rett og slett blir for stort å ta med seg.

Når man kun skal ha med seg to bager på tur, må man prioritere knallhardt. Ned til minste detalje skjæres det ned til benet.

- Skal du ha med deg 3 eller 4 truser? spør mannen meg.

- Hvilken bukse skal du ha med deg? spør jeg han.

Ja, for det blir minimalt med klær! Én bukse, 2 shortser, ett par sko...

Lover å komme tilbake til hva vi endte opp med å ta med oss, når bagene er ferdig pakket!


Kun visum til Cuba som gjenstår!

Når det gjelder planlegging av ruten, og alle andre praktiske ting som gjenstår, så er vi så og si ferdige.

Vi kom heldigvis på her om dagen at vi sikkert ville trenge internasjonalt førerkort. Trodde det ville bli en lang prosess, men heldigvis tok det kun 2 minutter å fikse ved å dra inn til NAF sitt hovedkontor i Oslo.

Vi har også booket ferdig hele reiseruten! Den ble litt endret på slutten på grunn av flypriser!
Men nå har vi flybillett både inn og ut av Cuba, så nå gjenstår kun visumet til landet vi har hatt så lyst til å besøke, i flere år nå!

Blogger videre om reiseruten i morgen, og så kommer det et tips til hvordan du kan få billige hotellovernattinger for eksempel for høstens weekend-turer og høstferien!


Ha en nydelig helg!

Beate -


1 kommentar:

  1. Så gøy!! Jeg gleder meg veldig til å følge dere👌🏻🌴⛱😁

    SvarSlett